Ushuaia Tierra del Fuego of te wel Vuurland

28 januari 2019 - Ushuaia, Argentinië

Wij zijn aangeland bij de meest zuidelijke plaats van het continent. Ushuaia werd in 1862 als missiepost gesticht door Thomas Bridges. Later in 1884 krijgt hij in ruil voor deze plaats estantia Haberton, een plek die wij op de tweede dag op onze tocht door het Beaglekanaal per boot bezoeken. Tot die tijd woonde in deze streken de Yamana stam. Het weer veranderd hier met de paar minuten, maar wij hadden het geluk dat bij onze vaartocht het constant mooi weer was. Bij het eindpunt van onze wandeling waren wij bij het eindpunt van weg nr. 3, de meest zuidelijke weg ter wereld en waren dus aan het eind van de wereld. 's Avonds hebben we nog een fles wijn gedronken bij het eten met als naam Del Fin Del Mundo. Vandaag (maandag 28-1) gaan we golfen met de Limbo's op de meest zuidelijke golfbaan van de wereld en om 18.00 uur naar het vliegveld voor onze vlucht terug naar Buenos Aires

1. Mia:
    28 januari 2019
    Jammer dat Lucien er niet bij is. Had hij ook mee kunnen golfen. Nu gaat hij morgen maar naar Afferden. Een beetje dichterbij.
  2. Anton en Gertie:
    28 januari 2019
    In Vuurland zijn wij toen niet geweest. Lijkt me ook erg indrukwekkend.
  3. Joke willems:
    28 januari 2019
    Wat een prachtige heldere foto's maken jullie! Geweldig zo kunnen wij ook wat mee genieten! Groetjes
  4. Dorrie:
    28 januari 2019
    wat hebben jullie geluk gehad met het weer op Vuurland.
    En dan nu de tango dansen in B.A.
    Geniet er nog van!