Niet Bocca, maar Boca 12 januari

13 januari 2019 - Puerto Madryn, Argentinië

Vandaag zijn wij op excursie geweest naar de wijk Boca, niet de veiligste wijk (de gids vertelde dat een stel in onderbroek door de politie werd teruggebracht, omdat ze volledig waren gestript), maar wel heel erg kleurrijk. Maar de meeste bewoners zijn super vriendelijk en spontaan, Het Wilhelmus werd zelfs gespeeld, toen ze hoorden dat wij uit Holland kwamen. Deze wijk ligt op de plek van de eerste nederzetting van Buenos Aires. Je ziet hier talloze kraampjes en barretjes en overal wordt de tango gedanst. Het stadion is met zijn geel/blauwe kleuren nadrukkelijk aanwezig en overal kom je muurschilderijen van Maradonna en consorten tegen. Bocajunior is hier heilig. Ook zijn wij naar de begraafplaats La Ricoletta geweest, waar Eva Peron begraven ligt. Als laatste zijn we naar de gedenkplaats geweest van de slachtoffers van het militaire bewind van Fidela: meer dan 30.000 namen in een gedenkmuur weergegeven en er komen nog steeds namen bij. Om half 4 met een luxe nachtbus voor 18 uur onderweg naar Puerto Madryn. Tot weer!

1. Jan en Rieky:
    13 januari 2019
    Leuk om jullie te volgen...hier regent het pijpestelen...dus geniet van een mooie reis
    😎🙋😙
  2. Anneke en Paul:
    14 januari 2019
    Hebben jullie nog een strakke tango gedanst!!
  3. Mia:
    14 januari 2019
    mooie ervaringen allemaal lijkt mij.
  4. Crosan Leemans:
    14 januari 2019
    Leuk om te lezen... Indrukwekkend lijkt me al die namen op die gedenkplaat